Jeg kan ikke udskrive fra WebFinance. Hvad gør jeg?
Tjek at din printer er installeret på din computer og at du kan printe fra andet end WebFinance. Den printer, som du vil udskrive til fra WebFinance, SKAL være sat som standardprinter på din PC. På Windows PC sætter du det under “Kontrolpanel” -> “Enheder og printere” ved at højre klikke på printeren og vælge “Benyt som standard”. Hvis du stadig ikke kan printe fra WebFinance bedes du kontakte os.
Kan jeg udskrive til PDF?
Ja det kan du godt. Vælg PDF under “Udskriv til”. Hvis du f.eks. vil gemme filen på dit skrivebord i Windows skal du ikke vælge “Skrivebord” i menuen, da det er skrivebordet på serveren her hos os. Du skal i stedet gå til “Denne PC” -> “C på (din computernavn” -> “Brugere” -> “(Dit Windows brugernavn)” -> “Skrivebord”
Hvordan logger jeg på WebFinance?
Hvordan opdaterer jeg WebFinance?
Findes der en manual til WebFinance?
Hvad dækker den gratis support?
Hvordan er mine data sikret?
Kan jeg bruge WebFinance fra min Mac?
Ja, det kan du godt. Microsoft har lavet et App til Mac der gør at du kan logge på Windows fra Mac. Følg evt. guiden under menupunktet “Log på” øverst i højre hjørne.
Jeg har glemt mit brugernavn og/eller adgangskode til WebFinance, hvad gør jeg?
Du bedes kontakte os enten via e-mail eller telefon. Husk at der skal stå @webfinance.dk bagved dit brugernavn. F.eks. wf100@webfinance.dk
Hvordan skifter jeg min adgangskode?
Klik på den og følg anvisningerne på skærmen, for at skifte adgangskoden.
Jeg har tastet min kode forkert nogle gange og kan nu slet ikke logge på. Hvad gør jeg?
Ved forkert indtastning af din adgangskode 5 gange, låses din konto automatisk i 30 minutter, hvorefter den låses op igen.
Er det indenfor vores åbningstid, kan du altid ringe til os, og få os til at låse adgangen op.
Hvordan importerer / eksporterer jeg data til programmet?
Klik på fanen Import/Eksport. Vælg herefter det du ønsker at importere eller eksportere.
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Hvordan skifter jeg til nyt regnskabsår?
Hvordan ændrer jeg min virksomheds stamoplysninger?
Kan jeg have flere regnskaber i WebFinance?
Kan jeg importere mine data fra C5?
Kan jeg importere mine data fra E-conomic?
Jeg sender e-mail via min Gmail adresse, men kunderne modtager ikke mine mails.
Det skyldes formegentligt at du skal ændre i din G-mail så du kan sende via systemer uden for Google’s systemer. Det gør du via dette link: https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps Du skal aktivere så du kan sende via det Google kalder “Mindre sikre apps”.
Hvordan genudskriver jeg en kasserapport?
Hvordan udskriver jeg min kontoplan?
Kan jeg bogføre en et-benet postering?
Hvordan genudskriver jeg en faktura?
Det gør du under Salg -> Fakturaarkiv. Sæt “hak” til højre ud for den eller de faktura’er du ønsker at genudskrive. Kontroller kolonnen “Udskriv til” at det er som ønsket. Klik til sidst på udskriv.
Kan jeg udskrive en liste over mine kunder?
Hvordan udskriver jeg en kreditnota?
OBS! Beløb/Antal skal ikke tastes med negativ fortegn.
Hvordan udskriver jeg en følgeseddel?
Kan jeg udskrive rykkere?
Kan jeg fakturere til et EAN nummer?
Ja, det kan du sagtens. Under kundedetaljerne skal du sættes flueben i EAN fakturering og udfylde med kundens EAN nummer.
Når det er gjort sender du bare faktura som du plejer. WebFinance ved nu at faktura til denne kunde, skal afleveres via EAN.
I topmenuen under “Diverse” finder du punktet “EAN log”. Her kan du se om afsendelse er gået godt eller om den er fejlet. Er den fejlet, står beskrivelsen af fejlen i feltet “Fejlbeskrivelse”.
Kan jeg ændre fakturanummeret som bruges næste gang?
Ja det kan du. Gå til fanen Indstillinger -> Program indstillinger. Her ændrer du i feltet “Sidste fakturanr.”. Ønsker du f.eks. at næste fakturanr. skal være nr. 1000 indtastes 999.